Om studentmaten.webblogg.se

Vad vore livet utan de otroligt underbara ting vi kallar mat? Mat är alldeles för gott för att försummas, trots en skral budget.

Studentmaten.webblogg.se är en helt ny blogg som drivs av en "fattig" student. Bloggens syfte är att visa att bara för att man är student, behöver man inte leva på nudlar och makaroner. Bloggen vill erbjuda kreativa förslag och idéer och visa på att billigare mat också kan vara lyxig.

Utöver detta bjuder också studentmaten.webblogg.se på tips för att spara pengar i mataffären, samtidigt som kylskåpet är fyllt till bredden. Allt detta för att du som student ska äta bättre för en mindre peng, för att ha pengar över till annat utan att behöva leva på nudlar och pasta.

Om mig som driver bloggen kan jag berätta att jag lever på enbart CSN, och jag beundrar verkligen de som orkar kombinera arbete och studier. Själv skulle jag antagligen stryka med efter en knapp vecka, om jag försökte mig på att arbeta och plugga samtidigt. Att blogga är ju dock en helt annan femma, speciellt då jag både älskar mat och älskar att skriva.

Jag studerar första året på den nya, fyraåriga lärarutbildningen på Karlstads universitet, men har tidigare studerat vid komvux, så har fått lära mig att hushålla med min snåla "inkomst". Mina största farhågor som blivande student var något i stil med "tänk om pengarna inte räcker till både mat, hyra och nöjen? Hur ska jag då prioritera, mat eller nöjen? Eller ska jag kanske flytta hem till mina föräldrar?".

Mitt matintresse har alltid funnits där, och min snåla studentbudget har snarare gjort mig både kunnigare och mer kreativ i köket. Jag har också blivit en hajare på matinhandling, och tror att jag skulle kunna hjälpa både en och en annan student i köket i och med den här bloggen.

Min stil i köket skulle kunna beskrivas som klassisk med en twist; jag älskar att pigga till gamla recept och göra dessa till nya. Något av det roligaste jag vet är att samlas ett gäng vänner kring ett matbord fyllt av godsaker, och det spelar mindre roll vart detta sker någonstans.

studentmaten.webblogg.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0